Siri TVTrivia

Saksikan Drama Sci-Fi Korea SF8 Di Oh! K (Astro Ch 394),

Views

Bulan ini, peminat drama Korea akan dapat menonton sci-fi Korea yang dinanti-nantikan - SF8 - di Oh! K (Astro Ch 394), dengan episod baru ditayangkan setiap hari Sabtu jam 8 malam, bermula dari hari Sabtu, 15 Ogos.

SF8 adalah siri antologi sci-fi 'originals' Korea yang menceritakan kisah orang yang mengimpikan masyarakat yang sempurna melalui kemajuan teknologi. Menampilkan pelbagai topik sains dari kecerdasan buatan (AI), augmented reality (AR), virtual reality (VR), robot, permainan, fantasi, seram, kekuatan ghaib dan bencana, siri ini dibintangi oleh Choi Si Won, Uee, EXID's Hani, Lee Yeon Hee, Lee Dong Hwi, Moon So Ri, Lee Yoo Young, Kim Bo Ra, Lee Si Young dan diarahkan oleh Jang Cheol Soo, Oh Ki Hwan, Min Kyu Dong, Lee Yoon Jung, Kim Eui Seok, Roh Deok, Ahn Gooc Jin, dan Han Ka Ram. Anda boleh sinopsis setiap episod dibawah.

15 Ogos - The Prayer

Pelakon: Lee Yoo-young sebagai Yeon Jung-in, Moon Sook sebagai ibu Jung-in, Ye Soo-jung sebagai Nun Sabina, Yeom Hye-run sebagai Choi Jung-gil

Sinopsis: Robot jururawat menjaga seorang pesakit dalam keadaan vegetatif selama lebih dari 10 tahun. Dia juga menjaga anak perempuan pesakitnya, Jung-in. Tetapi suatu hari, dia terkejut ketika melihat penjaganya membunuh diri. Setelah robot jururawat itu mengesan risiko bunuh diri dari Jung-in, dia berusaha sedaya upaya untuk melindunginya. Tetapi Jung-in lenyap setelah membuat permintaan agar robot pengasuh menjaga ibunya. Robot berkenaan perlu memutuskan sama ada melindungi Jung-in, atau pesakit.

22 Ogos - Manxin

Pelakon: Lee Yeon-hee sebagai To Sun-ho, Lee Dong-hwi sebagai Jung Ga-ram

Sinopsis: Berdasarkan AI dengan kadar ketepatan 95%, aplikasi  'Manxin' menjadi pengganti dewa, mewujudkan Neologisme - 'Manxin Dependence'. Suatu hari, adik perempuan Sun-ho telah hilang  dengan lubang besar di tanah. Diiringi oleh Ga-ram yang mempercayai ‘Manxin’, dia mula mencari pencipta ‘Manxin’. Adakah mereka dapat bertemu dengan pengasas aplikasi Manxin dan mencari penyelesaian yang mereka mahukan?

29 Ogos - Joan’s Galaxy

Pelakon: Kim Bo-ra sebagai Joan, Choi Sung-eun sebagai Lee Oh

Sinopsis: Dunia diliputi debu halus dan manusia dikategorikan menjadi "C" dan "N". Manusia kategori C boleh mendapat suntikan antibodi yang mahal semasa lahir dan dapat hidup hingga 100 tahun manakala N tidak mempunyai kemewahan dan mereka mati pada usia 30 tahun. Mereka menjalani kehidupan yang berbeza sama sekali . Lee Oh, seorang pelajar universiti berusia 26 tahun yang menganggap dia C sepanjang hayatnya, menyedari bahawa dia tidak mendapat suntikan kerana masalah di hospital. Dia tiba-tiba menjadi tertarik dengan kehidupan N, yang tidak pernah dia fikirkan kedua kali. Terutama kehidupan Joan, satu-satunya N di sekolah

5 September - Blink

Pelakon: Lee Si-Young sebagai Ji Woo, Ha Joon sebagai Seo Nang

Sinopsis: Detektif Ji Woo benci dengan teknologi kecerdasan buatan - ‘AI’. Apabila Ji woo kehilangan ibu bapanya disebabkan kemalangan kereta pemanduan automatik, dia mula tidak mempercayai apa-apa yang berkaitan dengan 'AI'. Dia hanya mempercayai dirinya sendiri. Suatu hari, dia bertemu dengan detektif baru, Seo Nang. Tetapi Seo Nang sebenarnya 'AI' ditransplantasikan di dalam otaknya. Adakah dia dapat menyelesaikan kes pembunuhan dengan Seo Nang dan menangkap penjenayah itu?

12 September - Baby, It’s Over Outside

Pelakon: Lee David sebagai Nam Woo, Shin Eun-soo sebagai Hae Hwa

Sinopsis: Tinggal satu minggu sebelum jatuhnya meteorit yang akan membawa kiamat. Nam Woo kesepian dan telah menjalani kehidupan yang sunyi selama 6 tahun untuk menjadi polis. Oleh kerana berita mengenai dunia yang akan berakhir, orang mula mengungkapkan identiti mereka, seperti kuasa besar! Hae Hwa mula mengumpul orang ramai yang memiliki kekuatan super untuk mencuba melindungi dunia. Adakah mereka akan dapat menghentikan kiamat daripada berlaku?

19 September - White Crow

Pelakon: An Hee-yeon (Hani) sebagai BJ Juno, Shin So-Yul sebagai Shin Ji-soo

Sinopsis: BJ Juno adalah pemain profesional BJ yang mempunyai 800 ribu pelanggan. Suatu hari, salah seorang alumanya muncul dan mendedahkan masa lalu Juno. Setelah dia mengecewakan peminatnya dan kehilangan martabatnya, dia membuat rancangan untuk memulihkan reputasinya melalui 'permainan trauma' baru. Ketika Juno memasuki dunia maya, dia kembali berhadapan dengan dirinya semasa pelajar sekolah menengah dan tidak dapat mengatasi traumanya. Dia terperangkap di dalam permainan itu yang mula mengancam nyawanya.

26 September - Love Virtually

Pelakon: Choi Si-won sebagai Seo Min-jun, Uee sebagai Han Ji-won

Sinopsis: Ini adalah drama romantis realistik mengenai Min-jun dan Ji-won. Pasangan ini mula bercinta melalui aplikasi VR yang disebut "Love Virtually", tetapi tidak dapat bertemu lagi kerana kerosakan aplikasi tersebut. Mereka berbohong antara satu sama lain mengenai penampilan mereka dan takut untuk bertemu dalam kehidupan nyata, tetapi kisah cinta mereka yang menarik hanya bermula sekarang.

3 Oktober - Empty Body

Pelakon: Moon So-ri sebagai Hye-ra, Jang Yoo-sang sebagai Kim Young-in

Sinopsis: Dalam masyarakat masa depan yang membolehkan otak manusia dan AI terhubung, Hye-ra berjaya menghubungkan anaknya yang mati, dengan mengabungkan otak Young-in ke Android. Tetapi suatu hari, dia mula meragui bahawa Android itu berpura-pura menjadi anak kandungnya. Dia semakin curiga dan melaporkan kepada polis. Young-in ditahan, tetapi android itu mendakwa dirinya adalah 'Young-in' yang sebenar.

Tinggalkan Balasan

shares
Enable Notifications    Ok No thanks