Kakimuvee – Portal Informasi Perfileman
Slot Asia Trivia

Nikmati Tayangan Perdana K-drama Terhebat Pada Hari Sama Dengan Korea Di Astro Bulan Ogos Ini

Pada bulan Ogos ini, semua peminat K-drama boleh menikmati drama-drama terbaharu Korea seperti drama romantik, seram mendebarkan, aksi jenayah dan drama keluarga di Astro melalui KBS World (Saluran 392 HD), One (Saluran 393 HD), Oh!K (Saluran 394 HD), dan tvN (Saluran 395 HD). Kesemua episod juga boleh distrim pada bila-bila masa, di mana jua, melalui On Demand dan Astro GO. 

Peminat boleh menyaksikan drama Korea yang ditayangkan pada hari sama dengan Korea, termasuk: 

The Road: The Tragedy of One (Khamis & Jumaat) – tvN (saluran 395 HD)

The Tragedy of One adalah sebuah drama misteri mengenai kejadian tragis yang terjadi pada suatu malam dalam hujan lebat – dan bagaimana keheningan dan penyembunyian yang terjadi menimbulkan banyak rahsia yang terjerat dan meninggalkan tragedi lebih lanjut setelah mereka muncul.

Ji Jin Hee membintangi drama ini sebagai Baek Soo Hyun, penyiar Korea yang paling dipercayai, yang hanya bercakap benar. Yoon Se Ah akan berperanan sebagai isterinya Seo Eun Soo, pewaris chaebol yang merupakan anak perempuan Seo Gi Tae (Chun Ho Jin), ketua salah satu konglomerat terbesar Korea.

Police University (12 Ogos) – KBS World (saluran 392 HD)

Police University akan menceritakan kisah penyiasatan huru-hara yang berlaku ketika seorang profesor di universiti polis elit bekerjasama dengan pelajarnya – salah satunya adalah bekas penggodam yang genius. Jinyoung dan Krystal akan memainkan peranan sebagai pelajar universiti, Kang Sun Ho dan Oh Kang Hee, sementara Cha Tae Hyun memainkan watak detektif yang bersemangat dan profesor Yoo Dong Man.

The Second Husband (10 Ogos) – Oh!K (saluran 394 HD).

Sun-Hwa (Uhm Hyun-Kyung) telah berpacaran dengan Sang-Hyeok (Han Ki-Woong) selama bertahun-tahun dan mereka mempunyai bayi, tetapi Sang-Hyeok menjalin hubungan sulit dengan Jae-Kyung (Oh Seung-A), yang ayahnya menjalankan syarikat gula-gula. Untuk cita-cita peribadinya, Sang-Hyeok meninggalkan Sun-Hwa dan bayi mereka. Nasib Sun-Hwa bertambah buruk apabila bayinya mati dan dia dituduh membunuh. Sun-Hwa kemudian bertemu Jae-Min (Cha Seo-Won), yang merupakan saudara tiri Jae-Kyung. Dia jatuh cinta dengan Sun-Hwa.

Check out The Event (19 Ogos) – Oh!K (saluran 394 HD).

Ha Song-Yi (Bang Min-Ah) mempunyai keperibadian yang cerah dan jujur. Dia bekerja sebagai penyelaras taman botani. Teman lelakinya adalah Park Do-Gyeom (Kwon Hwa-Woon), tetapi dia tiba-tiba memutuskan percintaan dengan kekasihnya dan dia masih mempunyai hati yang patah dari perpisahan itu.

Suatu hari, dia mengetahui bahawa dia memenangi acara percutian pasangan. Ha Song-Yi dan Park Do-Gyeom mengambil bahagian dalam perjalanan pasangan itu, dengan berpura-pura bahawa mereka masih lagi teman lelaki dan teman wanita. Sementara itu, Seo Ji-Kang (An Woo-Yeon), yang merupakan penulis esei, menjadi pemandu pelancong untuk perjalanan pasangan ini. Di sana, dia bertemu dengan Ha Song-Yi dan menjadi tertarik padanya.

Lovers of the Red Sky (31 Ogos) – One (saluran 393 HD).

Ditetapkan pada zaman Joseon, Hong Cheon Ki adalah pelukis wanita dengan bakat melukis yang genius. Dia terpilih sebagai pelukis wanita pertama Dohwaseo (Akademi Lukisan Diraja Korea). Hong Cheon Ki juga mempunyai penampilan yang cantik dan keperibadian yang cerah. Baginya, melukis adalah segalanya. Suatu hari, dia bertemu dengan Ha Ram.

Ha Ram adalah seorang pegawai di Seowoongwan, sebuah pejabat yang bertanggungjawab terhadap astronomi, geografi, seni ramalan, dan meteorologi. Ketika dia masih muda, satu kemalangan menyebabkan dia menjadi buta. Hong Cheon Ki jatuh cinta padanya dan dia kisah dengan keadaan lelaki itu. Hong Cheon Ki kerap muncul di hadapan Ha Ram dan dia mendapati dirinya menunggunya.

Untuk maklumat lanjut, layari: content.astro.com.my.

Related posts

Rating “High Class” Jatuh Ke Tahap Terendah

Zulaikha

iQiyi Dedah Trailer Terbaru Untuk K-Siri Asli Yang Akan Datang “Jirisan”

Zulaikha

Episod Terbaru “Hometown Cha-Cha-Cha” Catat Penurunan

Zulaikha

“Yumi’s Cells,” “One The Woman,” & “The Veil” Memulakan Pertarungan Rating Penonton

Zulaikha

Finale “Hospital Playlist 2” Capai Penilaian Tertinggi Sepanjang Musim

Zulaikha

iQiyi’s New Original Chinese-Language Series Rainless Love in a Godless Land Premieres On October 17th

Zulaikha

Leave a Comment