Kakimuvee – Portal Informasi Perfileman
Anime Trivia

Netflix Membuka Acara Peminat Global Pertama ‘Tudum’ Dengan Sorotan Anime-Anime Menarik

Membuka acara peminat global TUDUM yang pertama, Netflix telah meraikan anime mereka yang terus berkembang, mempamerkan dan meraikan kedua-dua projek yang akan datang serta kisah yang sudah diketahui dan disukai oleh peminat. Anime terus mengembangkan peminatnya di Netflix, dengan lebih daripada 120 juta isi rumah memilih untuk menonton sekurang-kurangnya satu anime di Netflix pada tahun lalu. Netflix juga teruja untuk terus meningkatkan barisan anime terbaik mereka dari Jepun dan seluruh dunia.

Semasa acara peminat maya yang dipersembahkan dan dihoskan oleh Netflix Anime V-Tuber, N-ko, Netflix mengumumkan projek filem anime seterusnya, Drifting Home (tayangan perdana 2022), yang akan dibangunkan oleh studio terkenal, Studio Colorido. Filem akan datang mengenai dua rakan zaman kanak-kanak yang hanyut ke laut misteri bersama seluruh kompleks perumahan.

Filem tersebut akan menyertai projek yang telah diumumkan sebelumnya, seperti filem rompakan Super Crooks (tayangan perdana 25 November 2021), yang berdasarkan dari buku komik legenda karya Mark Miller, dan Bright: Samurai Soul (tayangan perdana 12 Oktober 2021), sebuah anime spin-off dari filem asal Hollywood, Bright, yang dibintangi oleh Will Smith.

Netflix juga memberi beberapa sekilas pandang kepada peminat mengenai beberapa siri terbaru mereka, termasuk Aggretsuko Musim 4 (perdana Disember 2021) dan ULTRAMAN Musim 2 (tayangan perdana pada tahun 2022), mendedahkan poster penggoda terbaru untuk musim kedua ULTRAMAN yang ditunggu-tunggu dan juga poster utama dan masa tayangan perdana untuk musim terbaru Aggretesuko.

Acara itu juga meraikan anime kegemaran peminat, Pretty Guardian Sailor Moon Eternal The Movie. Peminat menyertai hos dan pelakon Maitreyi Ramakrishnan (Never Have I Ever) ketika dia bercakap kepada barisan pelakon suara global mengenai pengalaman mereka sebagai pelakon suara Super Sailor Moon / Usagi Tsukino dan untuk meraikan ansuran terbaru dalam francais yang sangat berjaya.

AGGRETSUKO Musim 4 – Tayangan Perdana Global: Disember 2021

Rasa kecewa dengan pekerjaan pejabatnya, Retsuko the Red Panda mengatasi perjuangan hariannya dengan melepaskan tekanan ber’karaoke’ lagu death metal selepas waktu bekerja. Setelah menjadi idola bawah tanah untuk melunaskan hutangnya, Retsuko memutuskan untuk berhenti dari OTMGirls dan menikmati kehidupan yang bahagia dan normal… tetapi sama seperti syarikat tempat dia bekerja, yang menghadapi perubahan besar, hubungannya dengan Haida akhirnya mulai bergerak.

  • Cerita asal: Sanrio
  • Pengarah: Rarecho
  • Produksi animasi: Fanworks

Bright: Samurai SoulTayangan perdana global: 12 Oktober 2021

Pada masa antara kejatuhan Shogunate dan kebangkitan era Meiji, cahaya terang yang kuat yang dipancarkan dari tongkat mengakhiri tempoh Shogunate yang panjang untuk mengelakkan lebih banyak pertumpahan darah ketika Jepun mula beralih ke era baru. Di tengah-tengah keadaan ini, seorang ronin bermata satu bernama Izou, yang telah kehilangan akal untuk hidup, dan Raiden, seorang orc yang membenci pembunuhan dan berharap dapat meninggalkan kehidupan pencuri, secara berasingan bertemu dengan seorang gadis peri muda bernama Sonya pada masa yang hampir sama.

Bersama-sama, mereka meneruskan perjalanan di sepanjang jalan Tokaido untuk membawanya dan tongkat yang dipegangnya dengan selamat ke tanah bunian di utara. Berdiri di jalan mereka adalah organisasi misteri Inferni, yang bertujuan untuk mendapatkan tongkat sihir dan menghidupkan Tuhan Gelap, yang bermaksud untuk memerintah semua ciptaan. Inferni juga menggunakan pemerintahan Meiji yang baru dalam usaha mencuri tongkat dari Izou, Raiden dan Sonya. Perjalanan di sepanjang jalan Tokaido dari Kyoto ke Yokohama, Izou dan Raiden memulakan perjalanan mereka untuk melindungi tongkat sihir.

  • Pengarah: Kyohei Ishiguro
  • Lakon Layar: Michiko Yokote
  • Rekabentuk Karakter: Atsushi Yamagata
  • Produksi Animasi: ARECT

Drifting HomeTayangan perdana global: akan datang pada 2022

Kosuke dan Natsume telah berkawan sejak kecil, tetapi seiring berjalannya waktu, hubungan antara mereka kelihatan tegang ketika mereka saling berjauhan antara satu sama lain. Suatu hari semasa percutian musim panas, mereka pergi ke kompleks perumahan yang dijadualkan untuk dirobohkan. Sebagai tempat mereka membesar, tempat itu menyimpan banyak kenangan, tetapi ketika bermain, mereka tiba-tiba terjebak dalam fenomena misteri dan ketika mereka kembali sedar, mereka melihat seluruh lautan di hadapan mereka dengan kompleks perumahan itu sedang hanyut di lautan misteri bersama-sama Kosuke dan Natsume. Adakah mereka akan dapat kembali ke dunia sebelumnya? Perjalanan perpisahan musim panas akan bermula ..

  • Pengarah: Hiroyasu Ishida
  • Lakon layar: Hayashi Mori, Hiroyasu Ishida & Minaka Sakamoto
  • Rekabentuk Karakter Akihiro Nagae
  • Komposer: Umitaro Abe
  • Penerbit: Koji Yamamoto
  • Pengeluar: Studio Colorido
  • Perancang: Twin Engine

Pretty Guardian Sailor Moon Eternal The Movie  Kini ditayangkan

Pengembaraan yang akan datang dijadualkan pada bulan April, ketika bunga sakura sedang mekar dan Tokyo dalam suasana meriah kerana meraikan Gerhana Matahari Total terbesar abad ini. Ketika bulan baru mengaburkan cahaya matahari dan secara perlahan-lahan meredup, Usagi dan Chibi-Usa menemui Pegasus, yang sedang mencari Gadis pilihan yang dapat memecahkan Kristal Emas. Sementara itu, rombongan misteri yang disebut Dead Moon Circus muncul di bandar, dan rancangan jahat mereka adalah untuk menyebarkan penjelmaan mimpi buruk yang dikenali sebagai Lemures, merampas ‘Legenda Perak Kristal’, memerintah bulan dan bumi, dan akhirnya menguasai seluruh alam semesta …

  • Ciptaan Asal: Naoko Takeuchi
  • Pengarah: Chiaki Kon (‘The Way of the Househusband’, ‘Nodame Cantabile: Paris Edition & Finale’)
  • Musik: Yasuharu Takanashi (‘Pretty Guardian Sailor Moon Crystal’, ‘Pretty Guardian Sailor Moon Crystal Season III’)
  • Rekabentuk Karakter: Kazuko Tadano (‘Pretty Guardian Sailor Moon’, ‘Yu-Gi-Oh! Sevens’)
  • Studio Animasi: TOEI Animation / Studio DEEN 

Super Crooks Tayangan perdana global: 25 November 2021

Dalam penyesuaian anime ini, penjahat kecil-kecilan, Johnny Bolt merekrut kru terbaik untuk buat kali terakhirnya. Dari buku komik legenda Mark Millar, kisah rompakan hebat ini adalah tentang lapan penjahat super yang sarat dengan aksi dan diceritakan dalam 13 episod, yang berdurasi 30 minit setiap satunya, dan diterbtikan oleh Bones.

  • Novel Grafik Asal: Mark Millar & Leinil Yu
  • Pengarah: Motonobu Hori
  • Penulis: Dai Sato
  • Komposer: Towa Tei
  • Rekabentuk Karakter: Takashi Mitani
  • Studios Animasi: bones (or BONES)

ULTRAMAN Musim 2Tayangan perdana global: Akan datang 2022

Beberapa tahun telah berlalu sejak peristiwa Ultraman, dengan legenda ‘Giant of Light’ sekarang menjadi kenangan, kerana dipercayaai dia telah pulang ke tempat asalnya setelah melawan banyak alien raksasa yang menyerang Bumi, Anak Shin Hayata, Shinjiro nampaknya memiliki kemampuan luarbiasa, dan kemampuan ini, bersama dengan pendedahan ayahnya bahawa dia adalah Ultraman, telah memimpin Shinjiro untuk memerangi alien baru yang menyerang Bumi sebagai Ultraman baru

  • Berdasarkan Komik: Tsuburaya Production, Eiichi Shimizu & Tomohiro Shimoguchi
  • Pengarah: Kenji Kamiyama & Shinji Aramaki
  • Musik: Nobuko Toda & Kazuma Jinnouchi
  • Produksi: Production I.G. & SOLA DIGITAL ARTS

Related posts

6 K-DRAMAS YOU CAN WATCH TO HELP SOOTHE YOUR TRAVEL ITCH

Kakimuvee

Tarikh Pelepasan Attack on Titan Musim Akhir Diumumkan Dalam Video Teaser Terbaru

Kakimuvee

5 Sebab Kenapa The King’s Affection Akan Mencuri Hati Anda

Zulaikha

Siri Asal Anime Cowboy Bebop Akan Ditayangkan Di Netflix Pada 21 Oktober Ini

Kakimuvee

4 Sebab Untuk Menonton Lakonan Hebat Han So-hee Dalam “My Name”

Zulaikha

Trailer Dragon Ball Super: Super Hero Soroti Gaya Animasi Terbaru & Karakter

Kakimuvee

Leave a Comment