Kakimuvee – Portal Informasi Perfileman
Trivia

“Minari”, “Violet Evergarden”, “Detective Conan” Antara Filem Asia Timur Yang Akan Ditayangkan Di Malaysia

Sejak pawagam dibenarkan beroperasi, beberapa filem menarik telahpun menemui penonton, salah satunya filem anime yang dinantikan peminat iaitu “Demon Slayer: Mugen Train“. Sebenarnya, selain “Demon Slayer: Mugen Train” terdapat beberapa filem dari Asia Timur seperti Jepun dan Korea yang kini sedang menanti giliran untuk ditayangkan di pawagam tempatan. 

Nak tahu filem apa yang bakal menemui penonton? anda boleh lihat senarai dibawah.

Minari (1 APRIL) – Korea/US

Pengedar: GSC Movies

Filem Korea / US ini merupakan antara filem yang tercalon di anugerah Oscar 2021, dan pencalonannya pasti membuatkan penonton tertanya-tanya apakah kehebatan filem Korea terbitan studio A24 ini. 

“Minari” diarahkan oleh Lee Isaac Chung dan dibintangi Steven Yeun, Han Ye Ri, Alan Kim, Noel Kate Cho, Youn Yuh Jung, serta Will Patton. Berdasarkan pengalaman hidup sebenar pengarah, filem ini adalah mengenai keluarga pendatang Korea Selatan yang cuba memulakan kehidupan baru di luar bandar Amerika pada tahun 1980-an.

Violet Evergarden: The Movie (1 April) – Jepun

Pengedar: ATriNaga Sdn Bhd

Filem pertama Kyoto Animation selepas tragedi berdarah yang meragut 30 nyawa pekerjanya.

Sebuah kisah sampingan kepada siri “Violet Evergarden”, filem ini berkisarkan tentang seorang waris muda Isabella York yang merasakan dirinya terperangkap di dalam rumahnya. Di bawah sebuah `kontrak` dengan bapanya, dia perlu menyertai akademi perempuan yang hanya boleh dimasuki oleh gadis-gadis muda dari keluarga terhormat. Dia hilang segala harapan dan jangkaan untuk masa depannya, sehinggalah dia bertemu guru barunya, Violet Evergarden.

Hi, Mom (1 April) – China

Pengedar: GSC Movies

Selepas ibunya meninggal dalam kemalangan kereta pada tahun 2001, Jia Xiaoling tiba-tiba mendapati dirinya dibawa pulang 20 tahun sebelum tahun 1981, di mana dia menjadi teman rapat ibunya.

Menyedari bahawa dia belum menjadi anak perempuan yang baik pada masa sekarang, dia kini berusaha melakukan semua yang dia mampu untuk membimbing dan memberi peluang yang lebih baik kepada ibunya dan membuat keputusan yang “betul” sehingga ibunya dapat membuat kehidupan yang lebih baik untuk dirinya sendiri di masa depan. Itu termasuk mencari suami yang lebih baik untuknya agar dia dapat menjalani kehidupan yang lebih baik daripada yang dia buat pertama kali. Tetapi jika masa lalu diubah, mungkin Xiaoling tidak ada di masa depan.

Hell Bank Presents: Running Ghost (1 April) – Hong Kong

Pengedar: MM2 Entertainment

Gui mati, dia bahkan tidak tahu apa yang membunuhnya, dan sekarang dia mendapati dirinya menunggu di barisan panjang yang luar biasa di alam kebur untuk bereinkarnasi. Ketika dia mengetahui bahawa Hell Bank menganjurkan pertunjukan variety yang disebut “Running Ghost”, di mana pemenang tiga cabaran akan mendapat kembali hidupnya di dunia nyata, dia memutuskan untuk menyertainya. Setelah bertemu dengan seorang gadis misteri bernama Kei, dia bersetuju untuk membantunya menang. Sekarang setelah memasuki babak akhir, Gui mulai memahami nilai kewujudannya.

The Promised Neverland (8 April) – Jepun

Pengedar: GSC Movies

Bermula sebagai manga pada tahun 2016, oleh Kaiu Shirai dan Posuka Demizu, “The Promised Neverland” merupakan sebuah kisah yang menarik dan mendebarkan tentang tiga anak yang cuba melarikan diri dari rumah anak yatim setelah menemui pengasuh mereka menyimpan rahsia berbahaya.

Emma, Norman dan Ray adalah kanak-kanak yang paling ceria di rumah anak yatim Grace Field House. Dan di bawah jagaan wanita yang mereka gelar sebagai “Ibu”, semua kanak-kanak menikmati kehidupan yang selesa. Makanan yang baik, pakaian bersih dan persekitaran yang sempurna untuk belajar — apa lagi yang boleh diminta oleh anak yatim? Namun, pada suatu hari, Emma dan Norman membongkar kebenaran gelap dunia luar yang mana mereka dilarang untuk melihatnya.

The Box (8 April) – Korea Selatan

Pengedar: ATriNaga Sdn Bhd

Filem yang dinanti peminat kumpulan EXO

“The Box” merupakan filem muzikal jukebox yang menceritakan kisah Ji Hoon (Chanyeol), seorang pemuzik berbakat yang hanya boleh melakukan persembahan dengan memakai kotak di atas kepalanya, dan Min Soo (Jo Dal Hwan), penerbit yang menghargai kejayaan sebelum perkara lain.Mereka berdua mula pergi ke jalanan, melakukan persembahan busking dan melalui pengalaman yang luar biasa.

Filem yang ditulis dan diarahkan oleh Yang Jung-Woong ini akan menampilkan pelbagai lagu-lagu menarik dari artis seperti Billie Eilish, Coldplay, Pharrell Williams, Mariah Carey, dan banyak lagi.

Gintama: The Very Final (8 April) – Jepun

Pengedar: GSC Movies

Perkara yang ingin saya lindungi, ada di sini (dalam semangat)! Masa berdetik untuk kemusnahan bumi! Semua orang berganding bahu, untuk memenangkan kembali bangsa samurai! Mengira masa untuk kehancuran bumi, Gintoki, Takasugi, Katsura bergerak di seberang tempat dengan pemikiran yang bertentangan.

Namun, ada seseorang yang mempunyai hubungan yang menyedihkan dengan mereka, yang menghalang …… ‘Utsuro’, yang mempunyai keperibadian yang berbeza dari Shoyo Yoshida, guru yang sangat dihormati yang membimbing jalan klan Gintoki. Untuk menolong klan Gintoki, Shinpachi, Kagura, Shinsengumi, penduduk di Kabuki Kabupaten dan bahkan pesaing lama turut serta dalam pertempuran! Dengan kekuatan Utsuro secara beransur-ansur melipatgandakan diri, Takasugi mempertaruhkan nyawanya sendiri untuk menghadapinya. Pemandangan terakhir yang akan dilihat Gintoki adalah…! Adakah Gintoki dapat menuntut semua perkara itu kembali ..?

Seobok (15 April) – Korea Selatan

Pengedar: GSC Movies

Filem sains-fiksyen Korea mengenai seorang agen perisik yang perlu melindungi klon. Ki-hun meninggalkan hidupnya sebagai agen perisik untuk hidup dalam keadaan terpencil, tetapi dia dibawa kembali ke dunia lamanya setelah menerima misi rahsia dari bekas bosnya. Dia harus menyerahkan klon manusia pertama di dunia, Seobok, ke lokasi yang selamat.

Oleh kerana Seobok menyimpan rahsia kehidupan abadi, dia dicari oleh beberapa organisasi dan Ki-hun harus melindunginya dari mereka. Ketika misi itu digagalkan berikutan serangan, mereka berdua berjaya melarikan diri, Tetapi mereka berjuang untuk menyesuaikan diri dengan keadaan kerana Ki-hun hanya ingin menyelesaikan misinya dengan cepat, sementara Seobok ingin menikmati dunia luar lebih lama sejak dia berada di makmal sepanjang hidupnya.

Detective Conan: The Scarlet Bullet (22 April) – Jepun

Pengedar: GSC Movies

Cerita ini ditetapkan di Tokyo. Festival sukan terbesar di dunia “WSG: World Sports Games,” yang hanya berlangsung empat tahun sekali, dijadualkan diadakan tidak lama lagi. Dan juga diumumkan bahawa kereta api “superkonduktor vakum” pertama di dunia akan mula berjalan dari Nagoya ke Tokyo sempena upacara pembukaannya. Kemudian, penaja terkemuka acara itu diculik di tempat pesta.

Shuichi Akai sedang memantau kejadian itu dan FBI sedang menunggu arahan daripadanya. Sementara itu, Conan menemui kaitan antara penculikan ini dan kes yang sama berlaku di Boston 15 tahun lalu, yang juga disiasat oleh FBI. Adakah ini hanya kebetulan? Apa yang akan berlaku di Tokyo di mana ramai orang berkumpul dari seluruh dunia?

Your Eyes Tell (29 April) – Jepun

Pengedar: GSC Movies

Filem romantik Jepun ini mengisahkan Rui, bekas kickboxer, yang kini menjadi pengutip hutang dan menjalani kehidupan yang hampir tertutup. Setelah Akari, seorang gadis yang kehilangan penglihatan dan keluarganya dalam kemalangan, menyalah anggap Rui dengan orang lain, mereka mula bercakap dan percintaan berkembang di antara mereka.

Dia sering mengunjunginya dan sikapnya yang ceria membawa Rui keluar dari dunianya. Ketika dia mengetahui tentang kemalangan Akari dan hubungannya, dia memutuskan untuk membayar pembedahan matanya. Untuk mendapatkan wang, dia mengambil bahagian dalam pertarungan bawah tanah.

Fate/Grand Order The Movie Divine Realm Of The Round Table: Camelot Wandering; Agateram (6 Mei) – Jepun

Pengedar: GSC Movies

Kesatria yang mengembara, Bedivere, menghampiri penghujung perjalanannya. Pada tahun 1273 Masehi di Yerusalem. Tanah Suci telah berubah menjadi gurun besar, orang ramai telah dipaksa keluar dari rumah mereka, dan tiga kuasa besar berperang antara satu sama lain di gurun gersang ini.

The Knights of the Round Table berkumpul untuk melindungi Kota Suci dan Raja Singa mereka. Dengan seluruh kerajaannya dipanggil ke negeri yang aneh, Ozymandias, Raja-Matahari, secara diam-diam bersekongkol menentang kezaliman di alam pelik ini. Penduduk gunung, pelindung bagi orang-orang yang dihalau dari tanah mereka, menunggu peluang mereka untuk memberontak. Untuk memenuhi misinya, Bedivere menuju ke Kota Suci di mana Raja Singa memerintah.

Di sana, dia bertemu dengan Master terakhir umat manusia, Ritsuka Fujimaru, yang telah datang ke Yerusalem, ditemani oleh hambanya, Mash Kyrielight, dalam usaha mereka untuk memulihkan sejarah manusia. Bedivere bergabung dengan Fujimaru dan rakan-rakannya untuk melakukan usaha ini.

White Snake (13 Mei) – China/US

Pengedar: Antenna Entertainments

Berikutan insiden, Xiao Bai kehilangan ingatannya dan tidak menyedari bahawa dia adalah iblis ular putih. Masih dalam bentuk kemanusiaannya, dia bertemu dengan seorang lelaki Ah Xuan, yang merupakan penangkap ular. Ikatan akhirnya terjalin di antara mereka dan Ah Xuan memutuskan untuk membantunya mengembalikan ingatannya. Xiao Bai mula mengingati masa lalunya setelah menemui adiknya Xiao Qing, iblis ular hijau yang berusaha membuatnya melihat identiti sebenarnya. Xiao Bai sekarang mesti memutuskan sama ada akan tinggal bersama Ah Xuan dan dilabel sebagai pengkhianat, atau kembali ke kehidupan lamanya dengan setan ular yang lain.

Sumber: Cinema Online, GSC

Artikel dikemaskini pada 28 Mac 2021 jam 3.30 petang 

Related posts

The Best Action and Trilling Entertainment on HBO GO, HBO and Cartoon Network This December

Is Mohd

Disebalik Pembikinan Siri Hit Netflix ‘Hellbound’

Zulaikha

The Making of a Live-Action Anime: 9 Fun Facts from Behind the Scenes of Cowboy Bebop

Is Mohd

7 Fakta Tentang Mickey Mouse & Minnie Mouse Yang Mungkin Anda Tidak Tahu

Kakimuvee

8 Filem Korea Pelbagai Genre Yang Boleh Tonton Di Mubi

Natasha

8 Shows Where Asian Leads Are In the Spotlight

Zulaikha

Leave a Comment