Kakimuvee – Portal Informasi Perfileman
Slot Asia

Jang Dong Yoon Mohon Maaf Atas Kontroversi “Joseon Exorcist”

Susulan pembatalan serta-merta drama SBS “Joseon Exocist”, pelakon Jang Dong Yoon telah kongsikan kenyataan maaf atas keputusannya untuk muncul dalam drama yang penuh dengan kontroversi.

Pada 27 Mac, Jang Dong Yoon mengeluarkan permohonan maaf peribadi mengenai kontroversi itu melalui agensinya. Anda boleh baca kenyataan pelakon itu dibawah:


Helo, ini pelakon Jang Dong Yoon. Saya sangat bimbang tentang [apa yang hendak dikatakan]. Saya menulis ini dengan harapan bahawa, walaupun terdapat kekurangan, ia akan menjadi maklumbalas yang jujur ​​dan tulus kepada mereka yang kecewa yang menunggu untuk mendengar pendapat dan pendirian saya sebagai salah seorang pelakon “Joseon Exorcist.”

Pertama, tidak ada ruang untuk saya membuat alasan. Saya sangat menyesal. Saya gagal menyedari sepenuhnya bahawa drama ini akan menjadi sangat bermasalah. Ini kerana saya jahil dan leka. Saya hanya melihat drama dari perspektif pelakon yang melakonkan karya kreatif. Saya mengabaikan tanggungjawab saya untuk melihat dengan teliti [drama ini] dari perspektif masyarakat. Itu adalah kesilapan besar.

Hanya berdasarkan fakta bahawa saya berpeluang bekerja dengan pengarah yang saya kagumi dan rakan-rakan pelakon yang luar biasa, tidak ada alasan untuk saya menolak drama ini. Dengan pilihan terhad saya, setelah mempertimbangkan pelbagai faktor, saya percaya bahawa saya telah membuat pilihan terbaik [dengan memilih drama ini]. Seperti yang saya katakan sebelumnya, ini juga kerana saya bodoh.

Dengan mempercayai bahawa orang dapat hidup dengan bangga sekiranya mereka tidak mempunyai kelemahan moral, saya selalu berusaha sebaik mungkin untuk tetap menjaga diri. Tetapi setelah kejadian memalukan dan hina ini melibatkan pekerjaan saya, saya dipenuhi dengan penyesalan.

Saya sedar bahawa kerana cinta dan minat orang ramai, saya dapat bekerja [sebagai pelakon]. Oleh itu, walaupun anda menolak [kenyataan] ini sebagai alasan, walaupun niat saya, saya dengan rendah hati akan menerimanya. Saya tidak mahu membuat pengakuan emosional atau menulis sesuatu yang meminta simpati, tetapi dalam proses mencuba untuk meluahkan perasaan saya dengan tulus, saya rasa ini telah menjadi kenyataan seperti itu, jadi saya meminta maaf sekali lagi untuk itu. Namun, jika anda dengan murah hati melihat [peranan saya dalam perkara ini], saya ingin ukir peristiwa ini dalam hati saya dan mengingatnya selama-lamanya sambil menunjukkan kepada anda perkara-perkara baik sebagai pelakon yang lebih matang.”

Awal minggu ini, “Joseon Exorcist” menerima kecaman teruk kerana penggunaan alat peraga dan makanan ala China, serta gambaran salah terhadap beberapa tokoh sejarah Korea, dan penyimpangan sejarah. Disebabkan reaksi hebat dari penonton yang marah, dan pembatalan penajaan dari sejumlah besar syarikat, SBS akhirnya memutuskan untuk membatalkan drama itu serta-merta setelah hanya menayangkan dua episod.

Selain Jang Dong Yoon, dua pelakon “Joseon Exorcist”, Park Sung Hoon dan Lee Yoo Bi turut menyatakan permohonan maaf peribadi mereka kepada penonton. Anda boleh bacanya disini

Sumber: Soompi

Related posts

THE ZONE: Survival Mission, Rancangan Varieti Korea Baharu Akan Tiba Pada Disney+ Hotstar Day

Zulaikha

Pelakon “Itaewon Class,” “Love In The Moonlight,” & “The Sound Of Magic” Bersatu Dalam Poster Untuk Rancangan Varieti Baharu

Zulaikha

“How Do You Play?” No. 1 Dalam Ranking Reputasi Jenama Rancangan Variety Untuk Bulan Ogos

Zulaikha

“Emergency Declaration” Lepasi 1 Juta Penonton Dalam Tempoh Kurang 4 Hari

Zulaikha

“Hansan: Rising Dragon” Berjaya Lepasi 4 Juta Penonton

Zulaikha

“Alchemy of Souls” Akan Berehat Seminggu

Zulaikha

Leave a Comment