Kakimuvee – Portal Informasi Perfileman
Official Trailer Slot Asia

[VIDEO] Dua Episod Pertama “Joseon Exorcist” Dinilai 19+

Dua episod pertama drama SBS “Joseon Exorcist” akan dinilai 19+, dan kedua-dua episod itu juga akan disiarkan dalam siaran khas, masing-masing berdurasi 70 minit.

Menjelang tayangan perdana pada 22 Mac ini, SBS turut melancarkan teaser berdurasi enam minit, yang memaparkan konflik utama rancangan itu. 

Teaser, yang anda boleh tonton dibawah, menunjukkan kemampuan menakutkan saengsi, manusia yang dirasuki oleh roh jahat. Saengsi menghisap darah manusia, mengubah mangsa menjadi seperti mereka juga. Putera Chungnyeong (Jang Dong Yoon) diberi misi penting: membawa kembali seorang paderi dari Barat untuk mengusir roh.

Sementara itu, putra bungsu Taejong, Putera Gangyeong (Moon Woo Jin), diserang oleh saengsi dan dikurung untuk mengelakkan orang mengetahui bahawa dia telah digigit. Taejong (Kam Woo Sung) menjadi marah pada Putera Yangnyeong (Park Sung Hoon) kerana tidak menjalankan tugasnya dan melindungi saudaranya, sementara Putera Yangnyeong mengingatkan ayahnya tentang tempatnya dalam barisan penggantian. Putera Chungnyeong juga mendapati dirinya berada dalam bahaya akibat serangan dari saengsi, tetapi dia diselamatkan oleh sekumpulan penghibur dengan kemampuan mengejutkan (Kim Dong Jun, Geum Sae Rok, dan banyak lagi).

Teaser itu juga menyoroti rahsia Raja Taejong: bahawa dia adalah orang yang pertama mengurung roh itu beberapa dekad yang lalu. Roh ini adalah iblis Azazel, yang dapat mengawal minda dan tubuh dan menanam kegelapan dan ketamakan dalam jiwa manusia. Putus asa untuk menyelamatkan anak bongsunya, Taejong keluar untuk menemui Chungnyeong dan paderi secepat mungkin. Namun, Han Jung Heon (Jeon Gook Hwan) menggunakan ini untuk menimbulkan ketakutan pada Putera Yangnyeong bahawa saudaranya mungkin akan merebut takhtanya.

Putera Yangnyeong mengeluh bahawa ayahnya selalu menjadi penghalang antara dia dan saudara-saudaranya, dan Eo Ri (Lee Yoo Bi) menenangkannya, dengan mengatakan bahawa dia akan berbeza dengan ayahnya apabila dia menjadi raja. Putera Yangnyeong berjanji kepadanya bahawa dia akan melindungi orang yang dia cintai, tetapi ketika dia dan ibunya ratu (Seo Young Hee) diserang oleh saengsi, dia bertekad untuk mencari asal-usul saengsi di Joseon dan membalas dendam.

Akhir sekali, Raja Taejong dan Putera Chungnyeong berbeza pendapat mengenai kepercayaan mereka. Diilhamkan oleh pendeta Pastor John, Putera Chungnyeong percaya bahawa roh-roh itu dapat diusir sementara membiarkan orang yang mereka sayangi terus hidup, tetapi Raja Taejong bertekad dengan pertumpahan darah untuk menyelamatkan kerajaan.

“Joseon Exorcist” ditetapkan setelah penubuhan dinasti Joseon, dan ia mengisahkan tentang mayat yang kembali hidup setelah dibunuh oleh keluarga diraja. Jang Dong Yoon berperanan sebagai Putera Chungnyeong, seorang pemuda ulat buku yang terpaksa berperang untuk melindungi Joseon dari roh jahat.

Kam Woo Sung berperanan sebagai Raja Taejong, seorang raja yang tidak berperasaan dan bertekad untuk mengawal roh-roh jahat yang telah mengambil alih kerajaan, tetapi secara diam-diam menyimpan rasa bersalah keatas pertumpahan darah yang disertainya untuk membantu ayahnya menubuhkan dinasti Joseon.

Park Sung Hoon berperanan sebagai Putera Yangnyeong, yang menandatangani kontrak berbahaya dengan roh jahat untuk melindungi orang tersayang.

Sumber: Soompi

Related posts

“Yumi’s Cells,” “One The Woman,” & “The Veil” Memulakan Pertarungan Rating Penonton

Zulaikha

A24 Lancar Trailer Rasmi “The Humans” Lakonan Steven Yeun & Richard Jenkins

Kakimuvee

TV Spot Antarabangsa “Venom: Let There Be Carnage” Menampilkan Lebih Banyak Rakaman Terbaru

Kakimuvee

Finale “Hospital Playlist 2” Capai Penilaian Tertinggi Sepanjang Musim

Zulaikha

[VIDEO] Musim Ketiga Doom Patrol Season 3 Akan Ditayangkan Pada 23 September Eksklusif Di HBO GO

Kakimuvee

iQiyi’s New Original Chinese-Language Series Rainless Love in a Godless Land Premieres On October 17th

Zulaikha

Leave a Comment