Kakimuvee – Portal Informasi Perfileman
Slot Asia Trivia

6 Watak K-Drama Yang Buat Kita Jatuh Cinta Pada Kim Seon-ho

Kim Seon-ho pastinya merupakan antara pelakon k-drama paling popular sekarang. Populariti pelakon tampan itu melambung tinggi setelah penonton memberikan sindrom watak utama kedua melalui drama Start-Up tahun lalu.

Sejak itu, peminat menantikan peranan drama seterusnya, dan penantian itu berakhir selepas Kim Seon-ho kembali ke kaca televisyen dengan membawakan peranan utama dalam Hometown Cha-Cha-Cha, yang telah ditayangkan pada 28 Ogos yang lalu. Sementara kita menantikan episod seterusnya, mari kita lihat beberapa peranannya yang telah membuatkan kita jatuh cinta. 

1. Hong Du-sik (Hometown Cha-Cha-Cha)

Dalam Hometown Cha-Cha-Cha, Kim Seon-ho membawa peranan Hong Du-sik, pakar dalam segala bidang perniagaan. Dia seorang manis, dan ketua kampung Gongjin yang sangat senang untuk didekati. Walaupun dia tidak mempunyai pekerjaan rasmi, dia mempunyai senarai perakuan dan lesen yang panjang. Dalam setiap keadaan, penduduk kampung selalu dapat mengharapkannya setiap kali mereka memerlukan pertolongan. Sama ada berkerja sebagai barista atau membuat kontrak harta tanah, Hong Du-sik boleh melakukan semuanya. Di atas semua kemampuannya, dia adalah orang yang tulen dan baik.

2. Han Ji-pyeong (Start-Up)

Ramai peminat telah jatuh cinta dengan Kim Seon-ho selepas melihat wataknya Han Ji-pyeong dalam Start-Up. Walaupun Ji-pyeong tidak selalu pandai meluahkan perasaannya, dia benar-benar sesuai dengan nama panggilan Good Boy yang diberikan kepadanya oleh nenek Dal-mi. Dia akan berusaha keras untuk membantu orang yang dia sayangi dan tidak mengharapkan balasan apa-apa. Sungguh memilukan melihat dia terlambat menyedari perasaannya terhadap Dal-mi dan berjuang ketika dia mulai kehilangan peluang.

3. Cha U-sik (Welcome to Waikiki 2)

Salah satu peranan Kim Seon-ho yang paling lucu ialah Cha U-sik dari drama Welcome to Waikiki 2. Cha U-sik adalah penyanyi yang bercita-cita tinggi yang akhirnya menguruskan rumah tumpangan dengan rakan-rakan lamanya. Bersemangat untuk menaikkan kerjayanya, U-sik bekerja banyak pekerjaan dari menyanyi di majlis perkahwinan hingga mengajar pelajaran nyanyian. Dia bekerja keras dan sentiasa ada untuk rakan-rakannya. Dari saat-saat lucu seperti ketika dia bermain rekoder dengan hidungnya, hingga saat-saat yang pantas seperti ketika dia menyanyikan lagu untuk wanita yang dia cintai, U-sik benar-benar menggembirakan.

4. Jung Je-yun (100 Days My Prince)

Terima kasih kepada 100 Days My Prince, kita mempunyai bukti bahawa Kim Seon-ho kelihatan sangat tampan dengan hanboks tradisional. Wataknya Jung Je-yun juga mendorong sindrom utama kedua dengan kekagumannya yang murni terhadap Hong-sim. Dia bekerja di biro polis tetapi mempunyai prosopagnosia atau rabun, dan hanya dapat mengenali Hong-sim. Walaupun ada perasaan terhadapnya, dia tidak membiarkannya mempengaruhi rasa hormat dan kesetiaannya terhadap Lee Yul yang menjadi saingan romantisnya. Pintar, lucu, dan menawan, Jung Je-yun adalah pakej lengkap.

5. Oh Jun-gyu (Strongest Deliveryman)

Watak Oh Jin-gyu merupakan salah satu watak terbaik dalam Strongest Deliveryman. Jin-gyu adalah pewaris yang manja yang nampaknya menikmati kehidupan yang remeh. Di bawah permukaannya, dia sebenarnya sangat kesepian dan mempunyai harga diri yang buruk kerana ayahnya yang kasar. Setelah menjadi sebahagian daripada komuniti penghantar, Jin-gyu mengalami perubahan kerana dia memilih untuk menjadi orang yang lebih baik. Sangat menggembirakan apabila melihatnya dapat merasai persahabatan dan kebahagiaan sejati. Dia adalah watak yang tidak dapat anda tolak.

6. Seon Sang-tae (Good Manager)

Berikutan kerjayanya sebagai pelakon teater yang popular, Kim Seon-ho membuat debut TV menerusi Good Manager. Wataknya Seon Sang-tae adalah pekerja termuda di jabatan perakaunan. Baik dan rajin, Sang-tae melakukan yang terbaik untuk tidak menyusahkan ahli pasukannya. Dengan potongan rambut dan berkaca mata, Sang-tae memberikan penampilannya sebagai ulat buku yang comel dengan begitu baik. Dia sangat baik hati dan romantik. Sang-tae menjadi lebih dicintai apabila kehidupan cintanya juga mulai berkembang.

Anda pernah menonton semua rancangan ini yang dibintangi oleh Kim Seon-ho? Tonton semuanya di Netflix, dan jangan terlepas siri terbarunya Hometown Cha-Cha-Cha dengan episod baru setiap Sabtu dan Ahad jam 10 malam MYT!

 

Related posts

Rating “High Class” Jatuh Ke Tahap Terendah

Zulaikha

iQiyi Dedah Trailer Terbaru Untuk K-Siri Asli Yang Akan Datang “Jirisan”

Zulaikha

Episod Terbaru “Hometown Cha-Cha-Cha” Catat Penurunan

Zulaikha

“Yumi’s Cells,” “One The Woman,” & “The Veil” Memulakan Pertarungan Rating Penonton

Zulaikha

Finale “Hospital Playlist 2” Capai Penilaian Tertinggi Sepanjang Musim

Zulaikha

iQiyi’s New Original Chinese-Language Series Rainless Love in a Godless Land Premieres On October 17th

Zulaikha

Leave a Comment